Zapowiada się masa wrażeń. Na liście startowej do II rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL zjawiły się już wszystkie najbardziej oczekiwane nazwiska. Zaciekła walka jest nieunikniona ? podobnie jak rewelacyjne widowisko.
Za dwa tygodnie będziemy już znali zwycięzcę II rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Zawody rozpoczynają się już piątek, 13 sierpnia i potrwają do soboty. Na tasach pomorskiego Choczewa zmierzą się najlepsze załogi polskich rajdów przeprawowych ? i można śmiało powiedzieć, że nie są to czcze przechwałki.
W klasie Adventure stuprocentowo pewny jest już start bezdyskusyjnych zwycięzców I rundy ? załogi Wilk/Urban. Załoga ta nie pozostawiła żadnych złudzeń co do tego, kto jest obecnie mistrzem w Adventure. Na ich potknięcie czyhać będą Szkop/Andrzejczak i Bukowski/Batkowski, którzy już na pierwszej rundzie próbowali deptać Wilkowi/Urbanowi po piętach.
Jednak prawdziwe starcie gigantów rozegra się w najwyższej klasie ? Extreme. Zawsze rewelacyjny samochód załogi Kufel/Samosiuk będzie musiał spisać się naprawdę bez najmniejszego zarzutu, żeby odeprzeć ataki bardzo szybkich i świetnych technicznie Łukaszewskiego/Duhanik w Suzuki Jimnym. To właśnie walka tych dwóch ekip z całą pewnością elektryzować będzie publiczność II rundy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL.
Dobry wynik w Choczewie jest bardzo ważny ? jest to bowiem środkowa odsłona całego cyklu rajdowego. Zły start tutaj praktycznie przekreśla szanse na wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu ? dlatego jednego można być pewnym ? 13-14.08. będziemy świadkami pięknej rywalizacji.
W tym roku rozgrywana jest 10-ta, jubileuszowa edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4×4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Każda runda składa się rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Advanture. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie samochodów seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Puchar Polski OFF-ROAD PL odbywa się nieprzerwanie od 2001 roku. Organizatorami COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL są redakcja OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 oraz Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD. OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 to jedyny w Polsce miesięcznik w całości poświęcony tematyce off-roadowej (samochody terenowe, SUV-y, quady). Magazyn jest obecny na rynku od 1999 roku. Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD powstało w 2008 roku i jest członkiem rzeczywistym Polskiego Związku Motorowego. Zrzesza miłośników polskiego off-roadu i działa na rzecz spopularyzowania tej młodej dyscypliny sportu motorowego.
INFORMACJE DODATKOWE:
Wszelkie informacje o COVAL Pucharze Polski OFF-ROAD PL znajdują się na oficjalnej stronie internetowej COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL:
www.puchar.off-road.pl
Tam też można wypełnić formularz akredytacyjny na II rundę.
Bieżące dyskusje i nieoficjalne informacje można podejrzeć na profilu Pucharu w portalu Facebook.