Nasze zmagania na Baja Poland rozpoczęliśmy od badania technicznego. EVO 3 zdobył książkę samochodu sportowego i z kilkoma niewielkimi zastrzeżeniami zostaliśmy dopuszczeni do startu. O godzinie 17 rozpoczął się start honorowy, którego punktem kulminacyjnym był przejazd przez rampę zlokalizowaną w centrum Szczecina nieopodal urzędu miasta. Po oficjalnym starcie przemieściliśmy się na prolog. Trasa prologu była odcinkiem o długości 5,67 km i jej przejechanie zajęło nam 5 min 13 sek. Dzięki uzyskanemu czasowi zajęliśmy według nieoficjalnych wyników 6 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Według listy startowej do jutrzejszego odcinaka specjalnego staniemy na starcie jako pierwsza załoga w klasie otwartej, ale 27 w klasyfikacji generalnej. Zapraszamy na bezpośrednie relacje na terenowo.pl Zdjęcia
Pierwszym na szczecińskim prologu Baja Poland okazał się Krzysztof Hołowczyc ( BMW X3CC), który wyprzedził swojego kolegę z zespołu, Stephane Peterhansela o 25,2 s. Trzecie miejsce zajął Sławek Wasiak przed Konradem Sobeckim ( Mitsubishi L200 Strakar) i Aleksandrem Mironienką ( BMW X3 CC). Kolejna, szósta lokata przypadła załodze Off-roadsport, która w rundzie kandydackiej do Pucharu FIA Cross Country startuje w Klasie Otwartej. Wyniki po prologu.
„Marcin Łukaszewski:
Czujemy się nieco dziwnie, ścigając się naszym ?pokrakiem? z tutejszymi rajdówkami. Ale jedziemy! Dziś startowaliśmy nieco z tyłu, trasa była już bardzo śliska, tak więc ?woziło? nas dobrze. Na ten rajd zamieniliśmy nasze Simexy na MT-eki KM2 BF Goodricha. Niestety mimo iż je ponacinaliśmy, to na trawę w ogóle się nie nadają. Simex byłby zdecydowanie lepszy na prolog. Zobaczymy, co się będzie działo jutro na piachu. Trochę jestem zaniepokojony, bo pod koniec prologu mieliśmy dziwny wyciek wody spod maski. Nagle buchnęło parą! Niestety w trakcie serwisu nie mogliśmy znaleźć przyczyny. Mam nadzieję, że to nam się czkawką jutro nie odbije?
Generalnie jest fajnie! To impreza najwyższej rangi. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy tu wystartować, i że w ogóle nas tu dopuszczono. My od pewnego czasu myślimy już o jeżdżeniu w cross-country. Pomysł powoli się klaruje? Ale w tym celu musimy znaleźć sponsorów, którzy w tych rajdach są już niezbędni. Sezon powoli dobiega końca, prowadzimy rozmowy? Póki co szykujemy się jeszcze na III rundę pucharu, a jeśli samochód to wytrzyma, wystartujemy tydzień później na MT Series.” terenowo.pl
Prolog o długości 5,67 km rozegrany został na trawiastej nawierzchni. Na starcie pojawiło się 29 samochodów, 8 quadów i motocykl. W drugi dzień zawodów, uczestnicy pokonają dwa odcinki specjalne ( 104 km i 181 km ), które zlokalizowano na poligonie drawskim.