UKŁAD KIEROWNICZY
Układ kierowniczy również uległ modyfikacjom w porównaniu z poprzednimi ewolucjami. Przekładnia kierownicza od Jeepa pozwoliła zredukować wagę i jest naszym zdaniem bardziej precyzyjna od stosowanej dotychcza s ?patrolowskiej?. Fabryczne końcówki kierownicze zamieniono na uniballe.
WYCIĄGARKI
O wyborze przedniej i tylnej wyciągarki zadecydowała ich najniższa waga w tym segmencie. Przód to wyciągarka mechaniczna od BRDM z ok. 100 metrami liny syntetycznej z włókien Dyneema. Tył ? Warn 9,5 XP z ok. 35 metrami tej samej liny.
ZBIORNIK PALIWA, UKŁAD WYDECHOWY
Zbiornik paliwa o pojemności ok. 100 litów jest autorskiego projektu. Konstrukcja wielogrodziowa pozwala poruszać się po trawersach z minimalną ilością paliwa (ok. 15 litów), przy całkowicie płaskim dnie zbiornika. Zdublowany układ zasilania i pomp ma za zadanie podnieść bezawaryjność układu paliwowego. Układ wydechowy w rzędzie jednej strony czterech cylindrów to: 4/2 i 2/1. Puszka tłumika wykonana jest z aluminium, co pozwoliło nam zaoszczędzić ok. 1,5 kg.
ZAWIESZENIE
Elementem kluczowym w wyborze zawieszenia była przetarta już droga dotycząca obsługi i regulacji układu. Jego amortyzacją zajmuje się Fox coil-over 14? i 2,5?, z dodatkowym zbiornikiem. Przednie i tylne wahacze wykonane są ze stali, z tym że w przypadku wahaczy przednich, nad boczną stabilnością nadwozia czuwa tradycyjny drążek Panharda,
a w tylnych, drążek Panharda zastąpiony został tzw. ?sierżantem?, co znacznie podnosi możliwości wykrzyżu osi.
WYPOSAŻENIE
W skład wyposażenia wchodzą: fotele kubełkowe Sparco, 4-punktowe 3-calowe pasy bezpieczeństwa, nawigacja gps Garmin 620, dodatkowy monitor do podłączenia laptopa podczas rajdu Ładoga Trophy, metromierz i repeater dla kierowcy, obrotomierz, woltomierz, ciśnieniomierz oleju i paliwa, hermetyczna obudowa komputera sterującego pracą silnika oraz znajdująca się pod dachem konsola włączników i bezpieczników.
SAM EVO III ? parametry techniczne | |
SILNIK, SKRZYNIA BIEGÓW, REDUKTOR | MOSTY NAPĘDOWE |
BMW V8, 4000 cm3. Moc ? 286 KM., moment obrotowy ? 400 NM. Przebudowana miska olejowa i układ odpowietrzenia skrzyni korbowej. Skrzynia biegów BMW manualna o sześciu przełożeniach. Reduktor Robur z oryginalnym wyjściem mocy (PTO) na wyciągarkę mechaniczną. | Volvo c303 (Laplander) na zwolnicach, przebudowane piasty pod hamulce tarczowe. Blokady mechanizmów różnicowych sterowane podciśnieniowo. Przełożenie 9 x 31. Prześwit do główki mostu 430 mm. |
ZAWIESZENIE, UKŁAD KIEROWNICZY | HAMULCE, KOŁA |
Cztery amortyzatory Fox coil-over 14″ i 2,5″ z dodatkowymi zbiornikami. Wahacze stalowe, przód ? drążek Panharda, tył ? „sierżant”. Drążki kierownicze na uniballach. Przekładnia, pompa wspomagania Jeep. | Zaciski 4-tłoczkowe Brembo. Wspomaganie układu hamulcowego Nissan z możliwością podziału na hamowną oś przednią lub tylną. Felgi 16/8,5, opony Saimex 36/12,5/R16, wewnętrzny Beadlock Staun. |
UKŁAD PALIWOWY, ELEKTRYCZNY | KONSTRUKCJA |
Wielogrodziowy zbiornik paliwa o pojemności 100 litrów. Zdublowany układ zasilania i pomp firmy Bosch. Akumulator Optima, alternator 120 A. Komputer hermetyczny, tablica rozdzielcza pod dachem. | Ramowa przestrzenna z rur bezszwowych, ciągnionych na zimno według załącznika J , profil stalowy. Poszycie z blach aluminiowych, włókno szklane. |
WYPOSAŻENIE | WYMIARY ,OSIĄGI |
Przód ? wyciągarka mechaniczna BRDM/100 metrów liny syntetycznej, tył ? Warn 9,5 xp/35 metrów liny syntetycznej. Cztery reflektory ksenonowe, nawigacja Garmin 620, dodatkowy monitor do pracy z PC, metromierz i repeater dla kierowcy. Fotele kubełkowe Sparco, pasy 3-calowe, 4-punktowe, kierownica Sparco. | Rozstaw osi ? 2 700 mm, długość ? 3 610 mm, szerokość 2 000 mm, wysokość ? 1 830 mm. Prześwit ? 430 mm, kąt natarcia/zejścia ? 90. Masa własna ? 1 600 kg. Prędkość max. ok. 170 km/h. Przyspieszenie od 0-100km/h ? ok.7,5 sek. |