Jubileuszowa 10 edycja rajdu Magam Trophy zaczęła się jak zwykle od wymagającego prologu na którym oczywiście jak w zeszły roku dopadły nas problemy.
Tym razem nie był to zerwany wąż doprowadzający nadciśnienie z turbiny do kolektora ssącego lecz podczas drugiego przejazdu przez przeszkodę wodną uszkodzeniu uległa elektryka osprzętu silnika .
Problem z tym związany objawiał się pracą w trybie awaryjny krótko mówiąc kompletny brak mocy. Jedynym sposobem na krótkie reanimacje układu elektrycznego było wyłączanie stacyjki co w jakimś stopniu na krótki czas pozwalało na korzystanie z normalnej mocy silnika.
Serwis po prologowy niestety nie przyniósł oczekiwanej poprawy i do pierwszego etapu ruszyliśmy w trybie awaryjnym . Jak się okazało później mimo usilnych starań serwisu niemoc silnikowa utrzymała się do mety rajdu.
Pierwsze etapy rajdu utrzymane były w charakterze ciężkich przepraw bagiennych, pływające łąki mogły przysporzyć wielu kłopotów. Powierzchnia traw poprzecinana była licznymi dziurami które należało omijać żeby uniknąć głębokiego zanurzenia i rwania lin. Kolejnymi atrakcjami na bagnach był bardzo wysoki poziom wody w rozlewiskach związany z porą deszczową oraz poukrywane pod taflą wody karpy na których można było zaliczyć wywrotkę i oczywiście rwanie lin.
Kolejne części rajdu to piękne techniczne trawersy na przemian z pływającymi łąkami oraz bardzo szybki czwarty etap na którym nasze auto strasznie narzekało na swoją awarię związaną z brakiem mocy.
Finałowy 10 odcinek specjalny zaczynał się od trawersu nazywanego amfiteatrem. Piękny stromy podjazd z miejscem widokowym dla kibiców, nasze urokliwe miejsce rolki z zeszłego roku. Czar tego miejsca nie zakłócił jednak naszej oceny sytuacji i możliwości przejazdu tej ciężkiej próby, jako jedna z nielicznych załóg pokonaliśmy to miejsce na kołach .
Następne próby to piękne ściany z trawersami poprzecinane małymi potokami które potrafiły skutecznie zatrzymać samochód.
Sześciodniowa rywalizację na rajdzie zakończyliśmy na miejscu pierwszym wygrywając cztery etapy z pięciu. Naszym zdaniem rajd Magam Trophy jest najbardziej wymagającym i najlepiej przygotowanym sportowym rajdem przeprawowym w Polsce.
Relacja foto | Wyniki oficjalne – Etap V | Wyniki oficjalne – Generalka | Video