Załoga

baner-zaloga

KIEROWCA / PILOT

Kierowca / Marcin Łukaszewski

Marcin Łukaszewski
Urodzony: 16 Listopada: 1973 R.
Miejsce : Olsztyn
Licencja Kierowcy Fia Rcc 118/12
Sport Samochodowy Cross-Country
Motoklub Olsztyn

Marcin Łukaszewski – jako mały chłopiec uciekał z zajęć modelarstwa, żeby podziwiać rajd Kormoran, którego poszczególne odcinki biegły również w centrum Olsztyna. Zainteresowanie motoryzacją od razu stało się jego pasją. Modelarstwo zamienił na wielogodzinne prace w garażu. Kiedy tylko zrobił prawo jazdy, za pierwsze zarobione pieniądze kupił Fiata 125p i w tajemnicy przed rodzicami  startował w KJS-ach. Sportowe ambicje nie szły w parze z wytrzymałością „kanta” i aby dalej się ścigać potrzebne były kolejne egzemplarze Dużego Fiata.

Przełomowym odkryciem była przypadkowa przejażdżka UAZ-em. Napęd 4×4, potężne możliwości terenowe, udoskonalanie technik off-roadowych, dawały nowe wyzwania. W domowym garażu pojawił się sprzęt, który był poddawany nieustannym modyfikacjom i próbom podczas amatorskich imprez przeprawowych.

W 2008 roku Marcin próbował swoich sił jako pilot, ale szybko okazało się, że jego powołaniem jest sterowanie. Jako kierowca najpierw rozpoczął starty zmotaną Suzuką, a następnie w zbudowanym od podstaw SAMIE EVO III. W duecie z Magdaleną Duhanik startował i zajmował czołowe miejsca w imprezach o najwyższej randze – Pucharze Polski, Magam Trophy, Drezno-Wrocław, MT Rally, Ładoga Trophy. W rajdach przeprawowych Marcin znany był jako kierowca bezkompromisowy, odważny, błyskawiczny i pomysłowy. Doskonale rozumiał fizykę.

Starty z Cross Country zaczęły się od maratonów i pasji do prędkości. SAM EVO przestał jednak dość szybko wystarczać i przyszedł czas na prawdziwe T1- SAM Proto. W nowym samochodzie Marcin, pilotowany przez Magdę rozpoczął  stary w Mistrzostwach Polski i Europy CEZ. Po okresie ciężkich prób i udoskonaleń konstrukcji przyszedł czas na pierwsze sukcesy – Mistrzostwo Europy CEZ i Wicemistrzostwo Polski w 2015 roku.

Najbliższe plany obejmują rywalizację w Mistrzostwach Polski, Europy Centralnej, wybranych rundach Pucharu Świata Cross Country, a w marzeniach jest Dakar i powrót nad jezioro Ładoga w topowym samochodzie.

Najważniejsze Zwycięstwa :
2015 – Mistrzostwo Europy ( CEZ ), Baja Inter Cars Szprotawa, Polskie Safari, Duna Aszfalt Kupa, Baja Drawsko
2014 – Adrenalin Energital Cup
2012 – MT Rally, Magam Trophy, Coval Puchar Polski
2011 – MT Rally, Magam Trophy, Drezno Wrocław, MT Series
2010 – Magam Trophy, Bobek Trophy, Coval Puchar Polski,
2009 – Bobek Trophy

Pilot / Magdalena Duhanik

Magdalena Duhanik-Persson
Urodzona: 12 września 1974 R.
Miejsce : Stargard
Licencja Pilota FIA Rcc 119/12
Sport Samochodowy Cross-Country
Motoklub Olsztyn

Magdalena Duhanik – Magda miała być długo wyczekiwanym chłopcem, ale urodziła się jako trzecia dziewczynka w rodzinie. Tata od najmłodszych lat zaszczepił w niej miłość do samochodów i nauczył jeździć jak tylko zaczęła dosięgać do pedałów małego Fiata. Zainteresowanie motorsportem i rywalizacją w terenie przyszło odkąd wspólnie z Marcinem Łukaszewskim stworzyli załogę. Początkowo występowała w roli kierowcy, ale liczne kontuzje wymusiły zmianę za sterami Suzuki i Magda zajęła się pilotażem.

Pierwsze starty w rajdach przeprawowych w roli pilota były trudną próbą charakteru. W środowisku off-roadowym nie było bowiem wówczas wielu kobiet. Magda, inspirowana przez Marcina, zrobiła małą rewolucję. Na trawersach ścigała się z chłopakami i bez strachu przemierzała nawet najgłębsze błoto. Piłkarskie korki, których używała stały się legendą. Niezłomną postawą zaskarbiła sobie sympatię kibiców, a wygrane we wszystkich najważniejszych rajdach przeprawowych w Polsce przyniosły uznanie środowiska.  Wraz z Marcinem trzy krotnie zdobyli Puchar Polski Off-road i zwyciężali legendarny Rajd Magam Trophy. Niedosyt pozostawił tylko rajd Ładoga Trophy, w  którym dwukrotnie zdobyli 4 miejsce. Start w Ładoga Trophy pozostaje w planach załogi na kolejne lata.

Kolejnym wyzwaniem stały się maratony, w których oprócz prób przeprawowych istotna była nawigacja. Szybkie podejmowanie decyzji, odporność na stres, koncentracja zaczęły mieć większe znaczenie niż sprawność fizyczna. Magda bardzo polubiła szybką jazdę i dobrze dawała sobie radę z nowymi zadanymi pilota. W konsekwencji w latach 2011-2012 w Teamie z Marcinem  wygrała wszystkie najważniejsze maratony (Drezno-Wrocław, MT Rally, MT Series).

Po uzyskaniu Licencji Rajdowej przyszedł czas na Cross Country. W 2014 i 2015 jako pilot Sama Proto III Magda brała udział w całym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy Centralnej CEZ, zdobywając tytuł Mistrza Europy CEZ i Wicemistrza Polski. W 2015 roku uzyskała również specjalne trofeum FIA – Ladies Cup- dla najwyżej sklasyfikowanej kobiety w Mistrzostwach Europy CEZ.

Najważniejsze Zwycięstwa :
2015 – Mistrzostwo Europy ( CEZ ), Baja Inter Cars Szprotawa, Polskie Safari, Duna Aszfalt Kupa, Baja Drawsko
2014 – Adrenalin Energital Cup
2012 – MT Rally, Magam Trophy, Coval Puchar Polski
2011 – MT Rally, Magam Trophy, Drezno Wrocław, MT Series
2010 – Magam Trophy, Bobek Trophy, Coval Puchar Polski,
2009 – Bobek Trophy

SAMOCHODY

PROTO

SILNIK
Wysokoprężny 1900 cm3 turbo, moc 207 KM

SKRZYNIA BIEGÓW
Reduktor – Volvo

MOSTY PORTALOWE
Volvo

PRZEŚWIT
430 mm do główki mostu

PODWOZIE
W pełni zabudowane

GŁĘBOKOŚĆ BRODZENIA
190 cm

AMORTYZATORY
Ohlins 2”

RAMA
Aluminiowa, konstrukcja pływająca

KOŁA
41 cali, system centralnego pompowania kół

WYCIĄGARKI
Mechaniczna – 50 m liny syntetycznej
Elektryczna – 30 m liny syntetycznej

ROZSTAW OSI
2,31 m

SZEROKOŚĆ
2,05 m

WAGA
1215 kg

Ford Ranger South Racing

SILNIK
Ford Aluminum 5.0L – 4V V8, moc maksymalna – 353 KM (260 kW) przy 4500 obr./min, maksymalny moment obrotowy – 540 Nm przy 4100 obr./min, układ sterujący silnikiem i wtryskiem paliwa – Magnetti Marelli

SKRZYNIA BIEGÓW
Sadev, sześciostopniowa, sekwencyjna

ZAWIESZENIE PRZEDNIE I TYLNE
niezależne (Antiroll Bar Front and Rear, Twin BOS Dampers)

UKŁAD HAMULCOWY
Brembo, przednie chłodzone powietrzem, tylne chłodzone cieczą

NADWOZIE
Ford Ranger, kompozytowe

OSIĄGI
prędkość maksymalna – 170 km/h.

WAGA
1975 kg

WYNIKI

  • Ładoga Trophy – I kl. Generalna
  • Puchar Krajów Nadbałtyckich (NEZ) – II kl. Generalna
  • Baja Russia Northern Forest – nie ukończony
  • Duna Aszfalt Cup Bugac – I kl. Generalna
  • Baja Drawsko – V kl. Generalna
  • Baja Carpathia –I kl. Generalna
  • Riverside Baja Szombathely – II kl. Generalna
  • Polskie Safari – II kl. Generalna
  • Hungarian Baja – nie ukończony
  • Baja Poland – XII kl. Generalna
  • Baja Pomorze – I kl. Generalna
  • Baja Inter Cars Żagań – I kl. Generalna
  • Raid of the Champions Nyirad – nie ukończony
  • Duna Aszfalt Cup Bugac – I kl. Generalna
  • Baja Drawsko – awaria
  • Baja Carpathia – II kl. Generalna
  • Fehérép Cup Babolna – II kl. Generalna
  • Gyulai Várfürdő Cup – II kl. Generalna
  • Baja Czarne – awaria
  • Warszawskie Safari – II kl. Generalna
  • Baja Aragon Hiszpania – VII kl. Generalna
  • Hungarian Baja – awaria
  • Baja Poland – XIII kl. Generalna
  • Baja Inter Cars Żagań – XIV kl. Generalna

 

  • Baja Drawsko – I kl. Generalna
  • Duna Aszfalt Kupa Bugac – I kl. Generalna
  • Baja Carpathia – awaria
  • Gyulai Várfürdő Cup – II Klasa TI.2.
  • Baja Czarne – awaria
  • Polskie Safari – I kl. Generalna
  • Baja Poland – awaria
  • Baja Inter Cars Szprotawa – I kl. Generalna
  • Mistrzostwa Europy (CEZ) – I Klasyfikacja Generalna
  • Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych (RMPST ) – II Klasyfikacja Generalna
  • Mistrzostwa Czech – II Wicemistrz
  • Baja Drawsko – awaria
  • Baja Carpathia – IV kl. Generalna
  • Baja Poland- awaria
  • Adrenalin Energital Cup – I kl. Generalna
  • Master Race – awaria
  • Baja Inter Cars Żagań – awaria
  • Baja Żagań – awaria
  • MT Rally – I miejsce Klasa Cross Country
  • Magam Trophy – I ekstrem M
  • Ładoga Trophy – IV w Klasie Proto
  • Baja carpathia – VI generalka
  • Coval Puchar Polski ( runda południowa- Kraków) – III ekstrem M
  • Coval Puchar Polski ( runda centralna- Choczewo) – I ekstrem M
  • Coval Puchar Polski ( runda południowa- Nowa Dęba) – I ekstrem M
  • Coval Puchar Polski – I Klasyfikacja Generalna
  • MT Rally – I w klasie SPORT
  • Magam Trophy – I ekstrem M
  • Ladoga Trophy – IV w klasie PROTO i nagroda specjalna
  • Drezno Wrocław (Breslau Rally) – I w klasyfikacji generalne samochodów
  • Baja Poland – I w klasie Otwartej , VI w klasyfikacji generalnej
  • Coval Puchar Polski Off-Road klasyfikacja generalna – II ekstrem M
  • MT Series – I w klasie SPORT
  • Inwazja Borne Sulinowo – I ekstrem M
  • Magam Trophy 2010 – I ekstrem M
  • Bobek Trophy 2010 – I ekstrem M
  • Coval Puchar Polski Off-Road klasyfikacja generalna – I ekstrem M
  • Magam Trophy – II ekstrem M
  • Bobek Trophy – I ekstrem M
  • Puchar Polski Off – Road 2009 klasyfikacja generalna – III ekstrem M
  • VII Zmota Challenge – II ekstrem M
  • III Ukręcona Półośka – I ekstrem E
  • VI Wałeckie Błota i Bezdroża – I ekstrem E
  • Inwazja Borne Sulinowo – I ekstrem E
  • Bobek Trophy – II ekstrem E
  • Poland Trophy Drawsko – I ekstrem E
  • VI Zmota Challenge – III ekstrem E